Home » 8. i 10. semestar : KNJIŽEVNI KOLEGIJI » Tematika rodnosti u modernoj anglofonoj književnosti i kulturi

Tematika rodnosti u modernoj anglofonoj književnosti i kulturi


SYLLABUS

Naziv
kolegija:


Tematika rodnosti u modernoj anglofonoj književnosti

 2010/11.

Dr. sc .Ljiljana Ina
Gjurgjan, red. prof.


Naziv kolegija
:
Tematika rodnosti u
modernoj anglofonoj književnosti

Ljetni semestar 2010/11.


Jezik
:
engleski

Trajanje:
1 semestar, ljetni

Status:
izborni

Oblik nastave:
1 sat predavanja i 2 sata seminara tjedno

Uvjeti:
upisan 8. odnosno 10. semestar

 

Pon 13.15-14, Ut
11-12.30, A-105

 


 

Naziv predmeta:
američka i britanska književnosti i kultura XX. stoljeća

Naziv kolegija:
Tematika rodnosti u modernoj anglofonoj književnosti

TC “Tematika rodnosti u modernoj anglofonoj književnosti” f C l “3”

ECTS bodovi:
6

Jezik:
engleski

Trajanje:
1 semestar

Status
(obavezni/izborni):

unutarnja izbornost/izbornost

Oblici nastave s brojem
sati semestralno
:
predavanja 15 sati; 30 sati seminara

Uvjeti za upis kolegija:
Upisan diplomski studij anglistike. Student mora pri upisu četvrte godine
studija imati položene sve ispite preddiplomskog dijela studija anglistike
Filozofskog fakulteta u Zagrebu ili usporedivog programa anglistike s drugog
sveučilišta u Hrvatskoj ili u inozemstvu. Za vanjsku izbornost upisan diplomski
studij i dozvola predmetnoga nastavnika.

Način provjere znanja:
kontinuirana evaluacija

Okvirni sadržaj
predmeta:

Naglasak u seminaru bit će na kulturalnoj definiciji rodnosti koja se izvodi iz
djela moderne anglofone proze. Započet ćemo s teorijskim promišljanjme rodnosti
analizom postavki Judith Butler, E. Bronfen i J. Fetterley. Daljnje razmatranje
stereotipizacije rodnosti u zapadnjačkoj kulturi bazirat ćemo na filmu «Veliki
Gatsby» i Joyceovoj pripovijetki «Mrtvi» te njihovim interpretativnim kritikama-
Na primjeru Merilyn Monroe i inesrtima iz filma The Crying Game» analizirat ćemo
proizvodnju žene u kulturni artefakt. Pomake u načinu reprezentacije žene
(ludilo, ljutnja, preimenovanje, pomicanje granica rodnosti) analizrat ćemo na
primjerima iz tekstova A. Rich, A. S. Byatt i A. Carter. Na ulomcima iiz
modernističkih romana i književne kritike definirat ćemo ideju muškosti u
zapadnjačkoj kulturi. Pripovijetka «Counetparts» oprimjerit će odnos između
ideala muškosti i kolonijalnoga subjekta. Subverziju tog ideala i njezino
sankcioniranje analizirat ćemo na filmu «The Brokeback Mountain». .

Cilj kolegija (očekivane
kompetencije):

Svrha kolegija je upoznavanje s nekim od kapitalnih djela moderne kulture kao i
kulturalno i historiografsko promišljanje rodnih odnosa. Kolegij na taj način
osposobljava polaznice/ke za bolje razumijevanje kulture te ih osvještava za
problematiku rodnih odnosa  i kulturološku semiozu. Kolegij nudi uvid u
suvremeno književno i kulturološko promišljanje rodnosti i osposobljava studente
za samostalnu analizu književnih tekstova i drugih tekstova kulture.

 

Syllabus:

1.      
tjedan
Uvod: Judith Butler, «Subversive Bodily Acts» from Gender Trouble; from «Imitation
and Gender Subordination»,  Diana Fuss (ed) Inside/Out, Lesbian Theories, Gay
Theories, 
Judith Butler.Sex and Gender in Simone de Beauvoir’s Second

2.      
tjedan
F.S. Fitzgerald: *The Great Gatsby (film), Judith Fetterley: «Fitzgerald’s
droit de seigneur», The Resisting Reader: A Feminist Approach to
American Fiction,

3.      
tjedan
James Joyce: «The Dead», Margot Norris: «Who killed Julia Morkan: The Gender
Politics of Art in the Dead»

4.      
tjedan
inserti iz filma Andrew Dominika Blonde, MacCannell: «Marilyn Monroe Was
not a Man», Diacritics, summer 1997, vol. 17,no. 2.  Andy Warhol: Marilyn Monroe
portofolio.

5.      
tjedan
Laura Mulvey: «Visual pleasure and Narrative Cinema», Film Theory and Criticism,
Slavoj Žižek: «Passionate Attachments» to Dis-Identification»

6.      
Neil Jordan, «The Crying Game» (insnerti iz filma), S. Žižek, «Courtly
Love , or, Woman as Thing»

7.     
 
tjedan
kolokvij

8.      
 tjedan  Angela Carter: The Company of Wolves,  Sally Keenan: «Angela
Carter’s the Sadeian Woman: Feminism as Treason» in Alison Easton (ed.):
Angela Carter
, London: McMillan Press Ltd, 2000, S. Žižek,  The Indivisible
Remainder, str. 171-178)

9.      
tjedan
Adrienne Rich: from «Twenty-One Love Poems» Adrienne Rich: «When We Dead Awaken»,
A.S. Byatt: from The Djinn in NInghtingale’s Eye

10.  
tjedan
Viktorijanski koncept muškosti – ulomci iz «Mrs. Dalloway» i «To the Lighthouse!
V. Woolf,  iz «Portreta umjetnika» Jamesa Joycea te sekvenca iz kaubojskoga
filma (u dogovoru sa studentima)

11.  
 tjedan James Joyce «Counterparts». ulomak iz filma «Ulysses»,   
Attridge/
Howes (eds), Semi-Colonial Joyce, Cambridge U. P. 2000, str. 96-150

12.  
 tjedan
inserti iz filma Proulx/ Lee»The Brokeback Mountain»

13.  
 tjedan: rezervno vrijeme

14.  
 tjedan
kolokvij

 

Obvezatna literatura

Reader (iz fotokopiraonice
pod: Rodne studije prof..Gjurgjan)

Dodatna literatura.

Belsey, Catherine  & Moore,
Jane: The Feminist Reader: Essays in Gender and the Politics of
LiteraryTheory
 

Butler, Judith :
Subversive Body Acts

Easton, Elison (ed.):
Angela Carter
, London: McMillan Press Ltd, 2000

Fetterley, Judith :The Resisting Reader: A Feminist
Approach to American Fiction

Fuss,  Diana:
Inside/Out, Lesbian Theories, Gay Theories,

Lacan, Jacques: Four
Fundamental Concepts of Psychoanalysis

Mulvey, Laura: Film
Theory and Criticism

Julie Rivkin – Michael Ryan:
Literary Theory: An Anthology, Blackwell, 1998, str. 527-777

Moi, Toril:  Sexual/Textual
Politics: Feminist Literary Theory
,